Gozdzik nowe logo

Action-research in Contemporary Culture

 and  Education  -  Practice  and  Theory

Dagna Dejna (PhD)

 

accept 04a

Open Access Publications

Afiliación, posición:
Facultad de Pedagogía, Universidad de Nicolás Copérnico, Toruń, Profesora Ayudante

e-mail:  Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.

Líneas de investigación:
Descripciones de las tradiciones culturales de los pobres
Primer ciclo de enseñanza como un subproducto de la moda y la universalidad
Pedagogía general

Posición en equipo:
Preparación de descripciones metodológicas y de investigación en curso

Las actividades relacionadas con la ciencia:
La investigación etnográfica en las escuelas en el Warmia y Mazury
Asesor de Sección de Animación Cultural (Faculdad de Pedagogía Universidad de Nicolás Copérnico)
Educadora en el Laboratorio de Ciencias de la Infancia (Escuela Laboratorium de Torun)
Colaboración con el Programa „Projektor – wolontariat studencki"
Estudiante en los estudios postgrados  Protección de la propiedad intelectual (Universidad de Varsovia)

Premios y distinciones:
Rector's Award for outstanding Nicolaus Copernicus University doctoral dissertation (2011)
organizado por  Polskie Towarzystwo Pedagogiczne reunión de serie Dilemas, iniciativa, despertar con motivo de la edición del libro Amisze. Fenomen wychowania endemicznego
Książka Amisze. Fenomen wychowania endemicznego ha sido nominada por premio de la revista Kultura i edukacja por mejor monografía sobre cultura, sociedad y educación.   

Principales publicaciones:
Dejna D., Nisza dla amisza. Wartości niezbywalne, granice nieprzekraczalne i obszary tabu jako religijne więzy splatające wspólnotowe więzi, [w:] Więzi wspólnoty. Literatura – religia – komparatystyka, Katowice - Rollins College, Floryda 2013.
Dejna D., Amisze. Fenomen wychowania endemicznego, Toruń 2012.
Dejna D., Problemy badacza rozpoznającego społeczności niszowe. Badania etnopedagogiczne w zborach amiszów starego zakonu w Pensylwanii w USA, [w:] Teren w ścisłym tego słowa znaczeniu, Szczecin 2012.
Dejna D., Rola wychowania w niszowej, zamkniętej społeczności amiszów starego zakonu, [w:] Pedagogika a etnologia i antropologia kulturowa: wspólne obszary badań. Dziecko i jego wychowanie – między tradycją a współczesnością, Cieszyn 2012.
Dejna D., Ciało w kontekście ekologii głębokiej, [w:] Dzikie życie, 2008/6, Bystra 2008.

book icon red Open Access Publications

Principales conferencias:

Noviembre de 2012: XXV Forum Pedagogów. Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia, Universidad de Wroclaw, Wrocław
Título: Szkoła amiszów starego zakonu jako niszowa przestrzeń edukacyjna

Noviembre de 2012:Więzi wspólnoty. Literatura – religia – komparatystyka, Universidad de Silesia, Katowice
Título: Wartości niezbywalne, granice nieprzekraczalne i obszary tabu jako religijne więzy splatające wspólnotowe więzi. Przykład społeczności amerykańskich amiszów starego zakonu

Noviembre de 2012: Pedagogika dziecka. Perspektywy teoretyczne, a praktyka, Universidad Zielonogórski, Zielona Góra
Título: Rodzina jako przestrzeń edukacyjna. Fenomen wychowania endemicznego
w niszowej społeczności amiszów starego zakonu

Septiembre de 2012: Współczesne problemy nauki i szkolnictwa wyższego, Universidad de Nicolás Copérnico, Toruń
Título: Nauka przed trzydziestką. Nowe prawo i inne zmiany

Marzo de 2012: Międzypokoleniowe uczenie się- w teorii, badaniach i praktyce, Universidad de Lodz, Łódź
Título: Ciągłość i endemiczność systemu wartości i jego obrona przed zewnętrznymi wpływami w wielopokoleniowych rodzinach amiszów starego zakonu